RSS

Buletin de boschetar.

20 Feb

Joi noaptea, sau vineri dimineaţa. 4:30 am. Veneam pe Eroilor, din Janis, înspre Mărăşti, cu încă doi prieteni. Când un bărbat, ne roagă, dacă avem o clipă liberă. Ne oprim.

Dacă puteţi să mă ajutaţi cu ce băieţi…Uitaţi, sunt un boschetar adevărat. Uitaţi aici, buletin de boschetar…

Şi ne arată buletinul, altfel decât cel obişnuit, pe care jos, scria „fără locuinţă”…

Îi dăm câte 1 leu….Şi îşi începe povestea:

Din ’98 sunt pe drumuri…Mi-au luat locuinţa, uitaţi acum mă aşteaptă soţia cu bagajele la primărie, ne-au spus să părăsim casa în care stăteam cu nişte ţigani…habar n-am unde o să mergem…

Ne spune că la cantina săracilor nu poate merge. La adăpostul săracilor iar. De ce? Din cauza sistemului de câcat din România. A fost prins de poliţie că dormea pe nu-ştiu-unde…pac, amendă. Când a mers să facă cerere să îl lase la cantina săracilor…păi, nu se poate…aveţi amenzi neplătite. Păi bine doamnă, din ce să le plătesc…

Şi uite aşa o mână o spală pe cealaltă şi omul rămâne tot pe drum şi tot flămând. Şi nu era un om prost. Şi nu era ţigan. Se vedea că a avut ceva şcoală la viaţa lui. Ne-a povestit cum, din caza cererilor nenumărate pentru locuinţă şi pentru cantină, a fost ameninţat de poliţie…ai grijă dom’le, că poate o să ai un accident de maşină…Pff, ce mai poţi spune?

Mult necaz şi multă tristeţe…la asta se rezuma viaţa omului…Îmi bubuia capul de durere, dar tot îl ascultam împresionat. Cred că ne-a povestit cam 40 de minute…Şi când am plecat avea lacrimi în ochi…Imaginaţi-vă, pentru o secundă, că sunteţi scoşi din puful de acasă şi puşi pe drumuri…fără casă, fără masă, la 4 dimineaţa, iarna, să îngheţi într-o scară de bloc…

Uitaţi o lecţie de viaţă. Credeţi că minte?

Mi-a spus un prieten, după ce am plecat. Nu, nici o secundă nu m-am gândit că a minţit cu ceva. Nu cât timp vorbea cu lacrimi în ochi şi emoţie în glas…


 
3 comentarii

Scris de pe Februarie 20, 2010 în Diverse

 

Etichete:

3 răspunsuri la „Buletin de boschetar.

  1. naționis

    Februarie 21, 2010 at 5:40 pm

    sistem defect, democrație bolnavă…

     
  2. ©Flaviu

    Februarie 21, 2010 at 8:21 pm

    Si daca ar fi unicul caz… Din pacate, in Romania sunt o multime de astfel de oameni… Si asta, doar datorita celor „care ne conduc”… Bine ca ei stau si dorm in parlament, si nu au grija zilei de maine, si un om care totusi a realizat ceva la viata lui, ajunge sa stea pe strada…

    Asta-i Romania…

     
  3. tehw

    Februarie 21, 2010 at 10:50 pm

    Țară infectă. Mi s-a acrit de acest sistem idiot. Trebuie luate măsuri. Un marș la primărie, ceva…

     

Lasă un răspuns

 
