RSS

Cenaclul flacăra.

17 Mar

De când eram un puşti, tot auzeam, aşa în treacăt, de Cenaclul Flacăra. În special de la mama, care vorbea despre Cenaclu foarte sobru şi cu emoţie în glas. Şi, cum sunt curios din fire, şi mai ales  dacă ştiu că a fost ceva important, ceva revoluţionar, înainte să mă nasc, mă apuc şi caut şi mă interesez şi întreb să aflu ce şi cum. Pentru că nu eşti om dacă nu ai habar de Cenaclul Flacăra.

Ei bine, şi cu m-am pus eu pe căutate, am rămas uimit. Am văzut o emisiune cu Adrian Păunesc, iniţiatorul Cenaclului. Am văzut câtă lume se aduna la concerte. Am rămas uimit din nou. O mulţime imensă de oameni care cântau şi îşi legănau mâinile pe ritmul muzicii. Aşa că am vrut să văd nişte cifre. Şi am rămas fără cuvinte: 6000 de clujeni se adunau în sala sporturilor pentru Cenaclu, iar prin ţară, pe stadioane, şi cate 17.000 de oameni.

De ce? De ce aşa mare succes? Păi, foarte simplu. Pe vremea împuşcatului, totul era cenzurat şi iar cenzurat. TOTUL, asta incluzând şi muzica. Şi Cenaclul Flacăra a fost singurul care cânta cum dorea, nu cum îi se dicta. Şi piesele lor făcea lumea să viseze la…libertate. Exact cum era şi cu Radio Europa Liberă. Bine, era doar o iluzie, nu se schimba nimic. Dar intr-o ţară în care barurile se închideau la 10, la Cenaclu stăteai până pe la 2. Vă daţi seama ce minune era? Şi să asculţi piese, precum spuneam, spuse pe şleau. Era lumea în al 9-lea cer.

Azi le-am ascultat câteva dintre piese. Şi mi s-au părut geniale. Gândiţi-vă cum erau privite pe vremea aceea….Anyway, nu cred că există cineva care a fost la concertele lor, iar cum să reascultele piesele fără să aibă lacrimi în ochi. Bravo lor, au făcut o treabă foarte bună. Again, GENIALI.

Spuneam mai sus că am ascultat câteva dintre piesele lor. Ei bine, am rămas mirat, dat fiind că, câteva dintre ele le ştiam de mic copil…

Vă las cu o piesă foarte frumoasă, care unge pe suflet.  Enjoy.

 
Un comentariu

Scris de pe Martie 17, 2010 în Diverse

 

Etichete: ,

Un răspuns la „Cenaclul flacăra.

  1. cami

    Martie 18, 2010 at 1:42 am

    parte dintre melodii le stiu si eu tot din copilarie; intotdeauna le reascult cu placere.
    nice choice:)

     

Lasă un răspuns

 
