RSS

De ce sunt atâtea SUV-uri prin oraş.

18 Mar

M-am întrebat de multe ori. De ce SUV? De ce SUV când numai prin oraş te plimbi cu el? Că ar avea logică dacă ai mai avea drumuri la ţară, sau mici escapade pe macadam( să nu credeţi ca reuşiţi cu un suv prin noroaie, paduri şi din astea hard core). Ok, să zicem că ai bani de te dau afară din casă, dar poţi alege şi o maşină sport scumpă, nu neapărat un SUV. So, why?

Ei bine, m-am lămurit când am văzut un episod din Top Gears, în care se vorbea despre SUV-uri. Şi cică le cumpără în special părinţii, că sunt mari, gardă mai mare la sol, mai robuste( cică). Deci într-un cuvânt, mai sigure. Sigure în caz de un accident. Am rămas mirat, nu mă gândisem că din cauza asta văd atâtea SUV-uri. Bineînţeles, asta prin America. În românia nu ştiu câţi părinţi au SUV, dar ştiu că se cumpără ca să fi ăl mai mare din trafic. Cam patetic.

Aşa, şi ieri am văzut o emisiune din Fifth gear. Aveau de gând să ciocnească 2 masini, la 60 km/h. Un SUV, mai exact un Land Rover Discovery, şi un maşină de familie, movolum, Renault Espace. Au fost puse manechine în maşină, cu o grămadă de senzori pe ele, exact ca şi la test crash-uri. Manechin pe scaunul şoferului, şi în spate, pe un scaun pentru bebe. Vreau să afle care maşină era mai sigură. Să vadă dacă într-adevăr merită să cumperi un SUV, pentru a fi mai în siguranţă decât un monovolum, clasica maşină de familie.

Ei bine, poate sunteţi de părere că testul a fost cam subiectiv, că alte modele se comportau diferit. Indeed, cam aşa e. Dar ambele maşini erau cam din aceeaşi ani. Nu au comparat o maşină din 2008 cu una din ’99. Deci e fair.

Ce spuneţi, care a câştigat? Eu am mizat pe Land Rover. Am zic că e mai puternic şasiul, mai compactă. Eh pe naiba. M-am înşelat. Grav chiar. A intrat Renault-ul în Land Rover ca în brânză. Era mult mai lovit şi îndoit Land Rover-ul. Iar manechini de pe scaun erau cam prea „damaged” ca să mai trăiască. Cei din Land Rover zic. Pe când cei din Renault aveau destule şanse de supravieţuire.

În concluzie, dacă doriţi să cumpăraţi o maşină sigură, nu vă bazaţi neapărat pe un SUV, ci mai bine vizionaţi nişte crash test-uri.

 
3 comentarii

Scris de pe Martie 18, 2010 în Diverse

 

Etichete: , ,

3 răspunsuri la „De ce sunt atâtea SUV-uri prin oraş.

  1. rus

    Iunie 4, 2011 at 1:19 pm

    Land Rover Discovery, invins de un Renault Espace? draga aste sunt povesti de adormit copii………..tu ce masina conduci ? pote un matiz ca invidia te roade rau.

     
  2. nae

    Iunie 20, 2011 at 3:43 pm

    k k t au comparat mere cu struguri….o tigaie din 90′ toamna cu un espace peste ANUL 2000 normal ca renaultul a invins bietul discovery ….in 10 ani de trantit masini s au invatat multe de ce nu l au trantit de un disco III????????????? adica doua masini din aceeasi era !!!!!! sa vad atunci pe unde si scotea espasu’ plasticaraia …..asa ar fi corect ….

     
    • nae

      Iunie 20, 2011 at 3:44 pm

      btw conduc un disco1 din 93 ….pana acu s au sleit cateva masini de mine si am doar barile julite…….

       

Lasă un răspuns

 
