RSS

Requiem for a dream

11 Apr

Ştiu, e vechi filmul. Adică, relativ, e din 2000. Dar eu numai acum am apucat să-l văd. Îl am în pc de un an imediat,  dar pe când vream să mă pun la el intervenea câte ceva. Şi iar amânam vizionarea lui. Dar aseară( mai bine spus noapte, era vreo 1) m-am pus la el. În primul rând l-am luat pentru că am auzit că e fain. În al 2-lea rând pentru că era într-un pack denumit „Mindfuck movie pack”. Şi mindfuck a şi fost.

La începutul filmului, eram reticent. Cu toate laudele pe care le-am auzit, tot mă gândeam că e doar un film cu drogaţi, şi ce mare lucru, se droghează, mor, end of story. Dar nu a fost aşa. Nici pe departe.

A fost despre droguri, despre disperarea de a nu avea, despre lucruri inimaginabile care sunt făcute pentru o doză, despre cum poţi ajunge drogat fără să vrei, despre cum poţi ajunge dintr-un om respectabil unul care e arâtat cu degetul în metrou, urmat de cuvântul „nebun”. Despre lumea lor, despre visele lor care le trăiesc…dar totul e o mare iluzie, toată viaţa lor e o iluzie.

Filmul m-a mişcat. Dar m-a mişcat rău de tot. Dacă scriam ieri, la 3 dimineaţa când am terminat de vizionat filmul, nu ştiu ce ieşea. Mi-a venit să plâng la el, dar parcă nu puteam. După m-a apucat frica prin casă. Aşa ceva nu păţesc nici dacă mă uit la un film horror. Şi ştiţi de ce eram speriat cel mai tare? De o dependenţă. Una cât de mică. Chiar şi de ţigări. De ce? Pentru că i-am văzut pe ăia când nu mai aveau droguri, şi ziceau: „până dimineaţă ce ne facem?” Şi mi-am amintit când îmi ziceam” ce fac azi fără nicio ţigară?”. Poate acum o să spuneţi că exagerez. Ok, aşa să fie, uitaţi-vă la film şi vorbim după.

În concluzie, filmul e cutremurător. Nu ar trebui să-l rataţi, o să vă deschidă un pic ochii, o să vă dilateze puţin pupilele. 🙂 . Iar soundtrack-ul…e de milioane. Am mai auzit pe undeva piesa, tot în ceva film/serial, dar nu îmi amintesc nici la naiba. Poate mă lămureşte cineva.

Aloha, and don’t start using.

 
3 comentarii

Scris de pe Aprilie 11, 2010 în Movies

 

Etichete: , , ,

3 răspunsuri la „Requiem for a dream

  1. Vlad Olteanu

    Aprilie 11, 2010 at 2:14 pm

    Requiem… este probabil cel mai depresiv film pe care l-am vazut vreodata. In noaptea in care l-am vazut prima oara, l-am vazut si a doua oara. Impactul a fost mult prea mare si mult prea insuportabil pentru a ma culca fara sa-l mai diger o data. Filmul este excelent si soundtrack-ul la fel. De altfel, soundtrack-ul este original fiind compus special pt film. A fost preluat de n-spe reclame si televiziuni si generice de inceput de emisiuni asa ca e posibil sa-l fi auzit oriunde. Iti recomand alt film din categoria Mind Fuck, e regizat de acelasi regizor si se numeste Pi. Este mai greu decat Requiem.

     
  2. Florentin (ATP)-admin 20 x Schindler

    Aprilie 14, 2010 at 6:18 am

    Multumesc pentru sugestii. Cred ca ma voi stradui sa vad si eu filmul. Macar pentru publicitatea pe care ai facut-o…Insa, cred ca nu numai pentru aceasta.

     
  3. keltoighost

    Aprilie 14, 2010 at 8:24 am

    Eu l-am nimerit chiar la vârsta critică… :)) Când NU trebuie să vezi un film de genul ăsta, în plină adolescenţă, prin anii 2000.

     

Lasă un răspuns

 
