RSS

La medeleni- Ionel Teodoreanu

15 Mai

Cum probabil bine ştiţi, sunt un mare iubitor de cărţi, în speţă de romane. Dacă ar fi să spun “genul” meu preferat, aş spune romanele de aventură, iar apoi cele polţiste. O carte bună nu se compară cu un film sau serial, eşti in lumea ta, iţi imaginezi lucrurile cam cum vrei tu.

Ei bine, pe parcusul a mulţi ani de lecturat, m-am cam ferit de autorii români. Nu ştiu de ce, dar ideea e că am citit romane tot de autori străini. Ei bine, într-o bună zi, o prietenă mi-a recomandat “La Medeleni”, susţinând sus şi tare că e o carte absolut superbă. M-am lăsat convins, şi am început să o citesc.

Well, “La Medeleni” e absolut genială. A fost exact pe gustul meu, mă identificam cu personajele. Nu poţi să  citeşti această carte şi să nu îţi aminteşti de copilărie. Iar, mai ales, dacă ai copilărit “la ţară”, la fel ca mine. O să-ţi aducă aminte…de mirosul ierbii primăvară, de păpădiile nesfârşite care se întindeau pe câmpii, de mirosul fânului din podul bunicilor, de dimineţile în care inspirai cu nesaţ aerul rece şi proaspăt, de colbul care-l aveai pe tine seara, de vacanţă….

Da, vorbesc despre vacanţa de vară, în care faci toate nebuniile posibile şi imposibile. Despre asta este vorba în La Medeleni, o mână de copii care îşi petrec fiecare vacanţă de vară la ţară, lăsând deoparte gălăgia, agitaţia oraşului. Lăsând deoparte tot ce ţine de oraş, pentru că la ţară e alt stil de viaţă, E ca şi cum te-ai întoarce la origini, la un mod de viaţă sănătos.

Ei bine, aceşti copii sunt prezentaţi din copilărie, continuând cu adolescenţa iar mai apoi începuturile maturităţii. Le sunt prezentate năzbâtiile, păţaniile, iar mai ales, schimbările din viaţa lor.

Vă recomand cu căldură să o citiţi, e un must read. 🙂

 
11 comentarii

Scris de pe Mai 15, 2010 în Diverse

 

Etichete: , , , ,

11 răspunsuri la „La medeleni- Ionel Teodoreanu

  1. vlad

    Mai 18, 2010 at 4:43 pm

    Bună Ziua
    Eu sunt Vlad, unul dintre membrii Radio Whisper, un radio anti-manele dedicat bloggerilor şi nu numai.
    Am vizionat cu atenţie blogul tău şi vreau să spun că am fost foarte fascinat de ceea ce am găsit. Am fost atras de subiectele interesante şi de originalitatea articolelor. Felicitări ! Încep să îl citesc cu drag.
    Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău ; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doreşti, poţi să ne recomanzi orice articol şi noi îl vom promova.
    Cu scuzele de rigoare pentru acest mesaj de tip spam,acest mesaj este dedicat tie si la cei care merita care ii citim aproape zi de zi.
    Ne-ar face plăcere, de asemenea, să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
    Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piesele necenzurate, avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă numeroasă, de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că, poate, ai vrea să ni te alături şi să colaborăm, binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place. Dorim, de asemenea, să ne acorzi un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultătorilor noştri.
    Îţi mulţumesc pentru timpul acordat, iar acum îţi propun să adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul radiowhisper_com sau un email radiowhisper_com@yahoo.com pentru a discuta mai multe.
    Mulţumesc,www.radiowhisper.com
    Cu stimă Vlad!

     
  2. Ea

    Mai 28, 2010 at 8:03 am

    La meledeni e cartea copilăriei, trebuie citită obligatoriu. Alături de Singur pe lume. 🙂

     
  3. Pity

    Iunie 1, 2010 at 4:46 pm

    Am luat la cunostinta despre schimbarea din Si totusi… in Winnetou.ro , te anunt ca am facut schimbarile pe care mi le-ai cerut.Nu m-am lasat de blogging. http://pity-discutiilibere.blogspot.com/

     
  4. jocuri

    Iunie 10, 2010 at 4:35 pm

    Buna ,sunt adminul siteului http://www.jocuri-tari.ro , si iti scriu acest comentariu pentru ca as dori link exchange cu blogul tau ,daca este deacord lasa-mi un comentariu aici jocuri-tari.ro/link-exchange/,pe mine trece-ma cu titlul jocuri online,multumesc.

     
  5. windwhisperer

    August 1, 2010 at 3:50 pm

    cam tarziu l-ai descoperit pe Ionel Teodoreanu..dar , mai bine mai tarziu decat niciodata !
    La 15 ani se termina , I Teodoreanu si frate-sau ,Pastorel , nu se uita Cella Serghi , Radu Tudoran , cu fiul risipitor , in special, Mihail Drumes, cu Invitatie la vals , si nu cumva sa-ti scape…. Cismigiu &co…. daca o mai gasesti… 🙂
    dar eu cerd ca la 18 timpul o sa-ti fie *mancat* de fete….nu de cartile copilariei !
    Oricum , succese nebanuite….. mai ai TIMP 😉
    tc, j.

     
  6. 'mnealui

    Octombrie 19, 2010 at 11:34 pm

    Pfuuuu, de cand nu mai detesi p-acilea! Esti ok?

     
    • winnetou28

      Octombrie 19, 2010 at 11:50 pm

      Am crezut ca ne-am inteles 😆
      winnetou28.wordpress.com -> winnetou.ro

       
  7. BlogMoney

    Noiembrie 16, 2010 at 11:27 am

    Pentru un blogger activ, oportunitatea ideala de a imbina placerea cu afacerile o constituie publicitatea prin intermediul blogurilor: scrii de placere si esti platit pentru opiniile tale.
    Blog Money iti poate asigura un venit continuu, fara a te priva de confortul caminului tau.
    Incearca si tu acum accesand acest link !!!
    http://aff.blogmoney.com?aid=2250&acid=187
    Succes !!!

     
  8. Cocalari si Pitipoance

    Mai 9, 2011 at 12:39 pm

    Salut! Ce zici de un link exchange cu ARFE.RO? Are PageRank 3 si aproape 2000 unici/zi. Contacteaza-ma te rog pe contact[at]arfe.ro daca te intereseaza. Mai multe detalii aici: http://arfe.ro/parteneri/

     
  9. Alexandra Ciurea

    Mai 27, 2011 at 12:49 pm

    Poți încerca, dacă ți-a plăcut un prim pas din colecția Ionel Teodoreanu, și Lorelei. Mi-amintesc cum eu și câteva prietene de-ale mele ne-am conturat vizibil personalitatea după ce am citit-o. Nu știu dacă e valabil și la băieți (ăia cu care ieșeam eu erau tare obraznici și nu prea citeau ei cine știe ce:P ).
    Let me know cum stă treaba … și povestim și deseară la bere!

    Circular Smiles!

     
  10. Alice

    Iunie 9, 2011 at 5:06 pm

    La medeleni. . . Cartea recomandata de parinti, copiilor lor. Trebuie citita, inainte de a se sfarsi timpul copilariei =)) SUCCES

     

Lasă un răspuns

 
